4 Mayıs 2015 Pazartesi

Kuyucaklı Yusuf (Sabahattin Ali)

Kuyucaklı Yusuf okuduğum ikinci Sabahattin Ali kitabı. İlki Kürk Mantolu Madonna idi. Sabahattin Ali’nin kitaplarını beğenerek okuduğumu fark ettim, o yüzden üçüncüsü de İçimizdeki Şeytan olabilir :) Kitabı almadan ilk sayfalarına göz gezdirmiş, bir iki sayfa okumuştum. Kitaptaki betimlemeler, Yaşar Kemal’in o güzel kitabı, İnce Memed’i getirdi aklıma. Zaten İnce Memed romanını beğenenlerin, bu kitabı da beğeneceklerini düşünüyorum. Haksızlıklar, para babalarının her şeye yeten güçleri ve zalimlikleri var bu kitapta da, ama bu sefer konu taşrada geçiyor.  
Roman kısaca, ailesi eşkıyalar tarafından öldürülen küçük Yusuf’u yanına alan Kaymakam Bey ve ailesinin taşrada geçen yaşamlarını konu alıyor. Ama yukarıda da bahsettiğim gibi, taşranın haksızlıklarla dolu, zalim yanını da, insanın içini burkan, kahramanlara acıyıp, onlarla üzülmenize, yer yer ise kızmanıza sebep olacak, sizi romanın içine sokan betimlemeler ve akıcı bir dil ile anlatıyor.
Ben romanı gerçekten çok beğendim. Dili gerçekten çok akıcı, kitaptaki betimlemeler ise, romanı zihninizde net bir şekilde canlandırmanıza izin veriyor. Kısacası okuması zevkli bir kitap. Tavsiye ederim ;)


İyi okumalar :)  * * * *

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder