3 Ağustos 2015 Pazartesi

Aile Çay Bahçesi (Yekta Kopan)

Yekta Kopan, tv programlarını (şuaralar sanırım yayında olan programı yok), Radikal’deki köşe yazılarını ve sosyal medya hesaplarını takip ettiğim bir insan.  Ancak, şimdiye kadar hiçbir kitabını okumamıştım. Bir yerden başlamak gerek diye, temmuzun son günlerinde Aile Bahçesi kitabını okumaya başladım.

Kitap, 142 sayfa olunca, daha okumaya başlamadan kitabın gözümdeki yeri roman değil de, biraz uzun tutulmuş öykü oldu. Hatta ben bunu 2 günde bitiririm diye endişelenerek, azar azar okumaya karar verdim.
Kitabımız, artık olgun bir kadın olan Müzeyyen ve onun çocukluk travmaları hakkında diyebiliriz. Müzeyyen, hayata karşı iyi duygular beslemeyen, annesinin ölümünden sorumlu tuttuğu kız kardeşinden nefret eden, babası ile sorunlu ilişkileri olan bir kadın. Babasının rahatsızlığından ötürü, çocukluğunun geçtiği yazlığa geri dönmek zorunda kalması ile, biz de Müzeyyen’in çocukluk yıllarına geri dönüyoruz.
Kitap kendini kolay okutturan sade ve yalın bir dile sahip.  Sizi yormuyor. İsteseniz ve vaktiniz varsa bir günde bile bitirebileceğiniz bir kitap. Ben kitaba başta da söylediğim gibi uzun bir öykü şeklinde yaklaştım. Yoksa bir roman olarak düşünsem, muhtemelen aradığımı bulamazdım. Ancak, bu yalın dil hoşuma gittiği için, ileride tekrar Yekta Kopan’ın bir kitabını daha okuyabilirim, ama tercihim roman değil yazarın öykü kitaplarından beri olur.

İyi okumalar !   * * *

               



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder