8 Kasım 2015 Pazar

Bizim Büyük Çaresizliğimiz (Barış Bıçakçı)

Kasım aynına, ilk defa bir kitabını okuyacağım Barış Bıçakçı ile başladım. Bizim Büyük Çaresizliğimizi, daha önce birçok kez duymuştum, internette de hakkında güzel yorumlar görünce, artık bir okuyayım dedim :)
Barış Bıçakçı'nın bu kitabı, İletişim Yayınlarından ve 167 sayfacık, kısa bir kitap. Roman, trajik bir kaza ile başlıyor. Liseden beri yakın iki arkadaş olan Çetin ile Ender aynı zamanda ev arkadaşıdır.  Bir gün Amerika'da yasayan yakın arkadaşları Fikret'in ailesi bir trafik kazasında ölünce, Fikret'in üniversitede okuyan kardeşi Nihal'e, evlerinin kapılarını açmak zorunda kalırlar. 35'li yaşlarında, yolun yarısında olan bu iki dost zamanla Nihal'e karşı karmaşık duygular beslemeye başlar, Nihal'a karşı hem abi hem ebeveyn hem arkadaş gibilerken, ikisi de genç kıza aşık olurlar. Çetin ile Ender'in birbiri ile olan dostlukları eşsiz , Nihal'e olan aşkları da bir o kadar imkansızdır.
Kitap konusunun sadeliğinin aksine çok akıcı. Bunda kesinlikle yazarın, birisi ile sohbet ediyormuş gibi samimi bir dille anlatmasının etkisi olduğunu düşünüyorum.
Kısacası, kitabı iki günde bitirmemden de anlaşılacağı üzere, oldukça beğendim. Öyle ki, yakın zamanda filmini de izleyebilirim :)

İyi okumalar!  * * * *

Bizim Büyük Çaresizliğimiz
Barış Bıçakçı

İletişim Yayınları
12.Baskı
167 sayfa



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder